Earnin

(136) Great!
Write a review
Earnin

More Information

About Earnin

At Earnin, we’re making money work in a way that’s fair’s good for everyone. Together with our community, we’re creating a future based on what’s possible rather than the way it’s always been done. That’s why we let people get paid when they want.

The pay cycle was built for a time when everything was done manually. Now, we can move money at the touch of a button. So, why wait? If we stand together, we can transform how money works. If we help each other, we’ll all succeed.

Earnin Support & Customer Service

For assistance, you can contact our support team either in-app or by emailing [email protected] Support is available 24/7 and will typically get back to your message within a day.

Earnin Reviews

3.4

Out of 5 stars
(136 Reviews)

Great!

What do you think?


Help other software buyers make informed decisions.

Write a review
Earnin
Write a review

from Ford

Monday, December 10, 2018

Now a third person writes and said that they need proof that when they took the money out before my pay date that this was the reason why I overdraft. Obviously they don’t understand that they said they would take a payment on my pay date and then took it two out two days prior to my pay date. Will turn them in to BBB

Did you find this review helpful?

from Ford

Monday, December 10, 2018

Been 1.5 weeks and still Earnin has yet to refund my account the overdraft fee that the bank charged me do to the fact that Earnin took the payment back before my pay day. They received everything they needed said they would get back with and still nothing. Now they won’t even address my instants message. I will keep posting until the issue is resolved

Did you find this review helpful?

from Ford

Friday, December 7, 2018

Update from my previous day entry. They sent me another email saying it will be another 24 to notify me. This has been going on over a week now. Gave them all the documents they needed. Would have been easier doing an advance payday loan.
Don’t use them.

2 of 3 people found this review helpful.

Did you find this review helpful?

from None

Wednesday, December 5, 2018

Earnin took the money for my loan out of my account on 11/23, but their system somehow shows that it was returned. It was not. It has completely cleared my credit union, and I have provided proof of this multiple times. Earnin has only responded with canned responses that don't actually apply to my situation. Either they have absolutely horrible customer service, or they're thieves - one or the other.

1 of 1 people found this review helpful.

Did you find this review helpful?

from Usps

Wednesday, December 5, 2018

I am unsettled by the lack of response. I’m sending snap shots of everything they need to get my account rolling again. And it’s been 5 days since anyone responded. Via email, chat or even Facebook.

3 of 3 people found this review helpful.

Did you find this review helpful?

from Georgia

Wednesday, December 5, 2018

I use to LOVE EARNIN!!! They dropped my max 50.00 for NO REASON.. I’ve been emailing them for FIVE DAYS WITH ABSOLUTELY ZERO RESPONSE!!! But they say they’re there 24/7!!!

3 of 3 people found this review helpful.

Did you find this review helpful?

from Ford

Wednesday, December 5, 2018

Never using this site again. I borrowed the money and told them my pay date is the last day of the month which fell on a Friday, however they took it out on Wed and caused me to have 2 over drafts.. The only way you can contact them is through email or instant message (which is a joke because they don’t text back for a day or two) and email is the same way.
When I wrote what happened by im and email their reply was to send them a snapshot of my account. I did the first time and they said I didn’t show my deposits. I then sent 4 more of my snapshot with the day of deposit. I did this for 5 days all. All I get is thank you and you can withdraw money out Agghhh. I don’t want the money I want the overdraft fees paid back. The next stop is the attorney general in our state to see what they suggest.

In my dealings they are a scam

2 of 2 people found this review helpful.

Did you find this review helpful?

from ADTRAV Travel Management

Monday, December 3, 2018

I hate borrowing money from ppl so I thought this would be a great app to use.. WRONG!! I had never had issues with my account being compromised until I used this app.. Thank God for fraud alert.. They TRIED to debit $91 and $80 out of my account and when they couldn’t settled for $17.23 worth of Waffle House.. Nof even sure how they did it but it happened.. I’m removing my bank and debit card info bcuz they lighting speed feature is a LIE.. You still have to wait.. It’s too many flaws with this app.. I will never use it again nor will I suggest it to anyone else..

7 of 8 people found this review helpful.

Did you find this review helpful?

from WFH

Monday, December 3, 2018

I had been using Earnin for a few months and loved it! Then Thanksgiving came and they drafted my payback too early(due to the holiday) causing $89 dollars in overdraft fees. I have sent several messages that included the overdraft fees and they informed me that was not enough proof that their deduction caused my account to have insufficient funds. They refuse to pay me for the overdraft fees that they caused due to their error. I will not be using this app ever again and suggest you don't either!

7 of 8 people found this review helpful.

Did you find this review helpful?

from 1984

Thursday, November 29, 2018

I used to love this app, until recently. I clearly state that I get paid on Wednesday’s, but the money has been coming out Tuesday nights with have led to overdraft fees. I am now having a “bank connectivity issue” stating my password is incorrect, which this is not the case and I am unable to access my funds. The best part is the company had no issues accessing your bank account 24 hours early to take their money, but when It comes to giving you access to your money on payday, it is constantly delayed, and now inaccessible all together.

10 of 10 people found this review helpful.

Did you find this review helpful?

from N/A

Wednesday, November 28, 2018

I used the app for 2 months and had no issues. It was great . Then about a month ago I was having this "bank connection" issue, all of a sudden. Now it won’t let me cash out after multiple screen shots sent and several attempts to chat with customer service. I just want the problem fixed. I have proved income and have used the service serval times in previous months with no issues. In theory, great idea..but their so called specialists have done absolutely nothing in the past month to resolve the issue. Nor has anyone followed up with me. Frankly, one star is generous.

24 of 24 people found this review helpful.

Did you find this review helpful?

from Unknown

Monday, November 26, 2018

I’ve messaged customer support multiple times through email, Facebook messenger, and the Earnin app, and no reply. It’s been over 24 hours, I don’t understand how I can’t get any assistance when your customer service is available 24 hours. I’m absolutely pissed about this. I keep messaging and it’s like the customer service team is ignoring me and not taking me seriously.

17 of 18 people found this review helpful.

Did you find this review helpful?

from 2 guys on the Move

Thursday, November 22, 2018

This app sounds like a total joke. I didnt even have to use the app to figure that out. Read the reviews.. they're terrible. If that's not enough for you.. watch the commercials. My 5 year old daughter could make a better commercial with her kids tablet than that dude did with his camera phone. Whaaaat??? That's crazy!!

6 of 14 people found this review helpful.

Did you find this review helpful?

from Dynamic Systems, Inc.

Tuesday, November 20, 2018

Don't do it! I tried to get this loan and was told it was approved and that $100 would be added to my bank account by 6:00 sunday night. Now the app shows that they cannot connect to my bank. I cannot get this fixed no matter what I do. I was informed by their customer service people that they will still be debiting my checking account on Wednesday even though I have not received a deposit. I am getting a lawyer and if they really debit my account I will move forward with a lawsuit. Total scam - DO NOT DO IT.

23 of 24 people found this review helpful.

Did you find this review helpful?

from Abf inc

Monday, November 19, 2018

Earinin took money out of my account before my scheduled pay date making my account have 60.00 in over draft fees. I contacted them and they have given me the run around for the past 4 days about giving them information that they do t need because they have already taken the money out of my account. Everything they have asked me to do I have done and they still refuse to refund me for their computers fuck up. Don't use them ask a friend to borrow the money.

15 of 16 people found this review helpful.

Did you find this review helpful?

from X

Wednesday, November 14, 2018

I cant even give one star at this point. Customer service is good when they actually answer with some substance!! That's the problem they never respond!!! It takes forever for them to get back to you. I am having this "bank connection" issue, all of a sudden. So now they wont let me cash out after multiple screen shots sent and all. I just want the problem fixed. I have proved income and deposits multiple times and still nothing!! In theory, this a great service. They REALLY NEED WORK ON THE SUPPORT!!!!!! HORRIBLE!!! They get one star only cause I was forced to out something there!!

18 of 22 people found this review helpful.

Did you find this review helpful?

from Florida boy

Tuesday, November 6, 2018

Don't even get a loan ,they continue to try and gain access to the bank account.my telephone and mobile application we're frozen by my bank for faulty attempts to access my account. Since didn't borrow,no reason to be trying to get in account.i changed password twice now. Corporate has no explanation

21 of 21 people found this review helpful.

Did you find this review helpful?

from HR

Monday, November 5, 2018

I used This app to avoid loans. I now see that I cashed out 400 and the payout is 505. I only did 4 in tips so it should be 404 payout. DO NOT use this app. I questioned my payout a few pay periods ago and let it go but now I clearly see that i have been getting screwed on payouts. If you have to use this please check your bank accounts. And like everyone else, I have to wait for an email response. I recommended this app to others smh. It’s weird that it actually shows me the error and there’s no one to speak with to fix it asap

17 of 17 people found this review helpful.

Did you find this review helpful?

from FedEx

Thursday, November 1, 2018

I just started using the app a week ago. It seemed like a godsend. I even started recommending it to friends.

As of last night I had 7 dollars in my account, enough to get gas this morning as I don't get paid until this afternoon. When I went to get gas, my card was denied. A quick check of my bank account shows that Earnin debited 30 dollars BEFORE my paycheck hit my account. Not only this, my debt was for 50 plus 5 dollar tip, so WHY did this app take 30 out and OVER DRAFT my account BEFORE my check was in the account???? I have been in contact with customer service, sent them the screenshot they asked for, and NOTHING. I will be reporting this to the BBB. This app should be shut down if this is how they do business.

27 of 31 people found this review helpful.

Did you find this review helpful?

from Novum Pharmaceutical Research Services

Tuesday, October 30, 2018

HORRIBLE CUSTOMER SERVICE! Literally they will email you two days prior to your payday to let you know that they are DECREASING your pay period max. They just screwed me out of $50 that in my eyes is owed to me. I've never gone negative with this app I've paid everything back including the tips. Dont waste your money on shit like this. Get a traditional loan in the long run it will be better. I tried to email them but of course emails won't go through. They clearly don't want to know how poorly they are doing as a company but I can see how much of a negative impact they are based on all these horrible 1 star reviews. THEY SUCK

22 of 22 people found this review helpful.

Did you find this review helpful?

from Pgc

Saturday, October 27, 2018

First of all customer service is horrible. If this is the only form of communication they have they should be prompt to reply back to concerns . I’ve been emailing them for 5 days because the app is telling me they cannot connect to my bank. I can log into my bank account by other means , but this app keep saying my log in is wrong. No one has yet to get the n touch with me to resolve this issue.

39 of 39 people found this review helpful.

Did you find this review helpful?

from Baycove

Monday, October 22, 2018

I was using the app on a regular basis while the last payroll they were paid but then it said they had to verify everything all over again. I sent in screenshots of everything and they still didn't get back to me. Very disappointed

20 of 21 people found this review helpful.

Did you find this review helpful?

from Robertson

Monday, October 22, 2018

I would NEVER recommend this app. Wasn’t told that it takes 3 business days for them to take the money back. It has no option to send the money you borrowed yourself. Customer service is a joke. No, number to call to speak with a live person. I “spoke” with two reps and neither could tell me why is say the money would be debited out 10/19 and now the rep tells me 11/2! The is a fraud!

19 of 19 people found this review helpful.

Did you find this review helpful?

from Honest Feedback

Monday, October 15, 2018

Issues:

1. They sometimes withdraw too early from your bank account. This has resulted in an overdraft charge from my bank. Today, they withdrew from my bank account and it's only the 13th. I get paid on the 15th. 2 days early!! Luckily I have money in there now.

2. I make over $50K a year, have paid back on time everytime, and I am still limited to $100 max cash out.

3. I've come to the conclusion that you need to tip more in order to get a higher max, which is kind of stupid because I'm using Earnin to avoid using loans. If I'm paying Earnin more then doesn't that defeat the purpose of trying to save on interest payments to a loan company?

4. IMO, Earnin is a company that promotes themselves as a caring company, but they actually only care about their profits.

36 of 38 people found this review helpful.

Did you find this review helpful?

from None

Wednesday, October 3, 2018

Based on my income I was given a $400 max limit. Used it once and now my earnings stay at 0 and I can’t use it anymore. I took out $100 and tipped $10 one time and haven’t been able to use it again as it states I haven’t been to work yet I have been at work everyday. Not sure what the issue is and trying to get a hold of customer service is a joke. Good concept, poor management!!!!!

40 of 43 people found this review helpful.

Did you find this review helpful?

from Brooks Ent.

Wednesday, October 3, 2018

DO NOT DOWNLOAD THIS APP ITS NOT WORTH IT. I have been using the
earnin app for about 5 months now, and it has been working perfectly up until
recently. I started the earnin app with a $50 dollar limit, as time went on my
payout amount would increase every pay period. I am on salary pay and my checks
are always the same every month. Irecently started a part time job, with my paycheck going to the same account. Here is where things went left. Im guessing that the earnin app started to receive the information from my part-time work and decreased my limit from $400 to $100 with no warning or explanation. I went online looking for a contact number for them to explain my problem, turns out there is no number you can call to get in contact with them everything is done via the app. So I went into the app and sent numerous amounts of help requests and emails and have yet to hear a reply. This is just a warning for people who are thinking about using the app. Just
know if you have a problem with the app more than likely they will not reply to
your messages unless it’s something to benefit them. Maybe when they see this
someone will make contact with me to discuss this issue, this is not how you
handle business especially when it comes to money. Thank you all for reading, I hope it helps.

58 of 58 people found this review helpful.

Did you find this review helpful?

from baptist

Tuesday, October 2, 2018

i just signed up with earnin,, when it showed my bank account info...it wasnt my bank info...guess this is a sign not to try this! sucks

28 of 29 people found this review helpful.

Did you find this review helpful?

from My company

Tuesday, October 2, 2018

Customer service is a JOKE!!! You cant speak to anyone on real time. They write back at their convenience and close out the ticket with a resolution. I havent been able to log in for a week now. Waiting for a "specialist" to get back to me "asap". Pretty sure the customer service is based over seas!!! Be careful!!!!

30 of 31 people found this review helpful.

Did you find this review helpful?

from T

Monday, October 1, 2018

Well, I started with this company maybe 4 months ago. I mean everything was great, until I started tipping less and less. I mean my max hit $450, but i could only get $100 per day. So, I guess I would tip $2 to $3, so that was $515 a week. However, I guess to Earnin it wasn’t good enough, so they started to decrease my income each week, so right now I’m at $100. They claim it is because of my spending habits, but if I’m paying you on time and leaving a $1 or $2 tip what is the problem. I mean the app isn’t bad, but be ware if you are not tiping $9-$10 person cash out, then don’t be surprised when your cash decrease.

40 of 40 people found this review helpful.

Did you find this review helpful?

from Bimeda Inc.

Thursday, September 27, 2018

I find it awful that Earnin does not respond to low scoring reviews, yet has the time to reply to good reviews. It seems obvious that this enterprise is solely based off of scamming hard working individuals out of their hard earned money. I can speak from experience as I have been using this app for about 8 months and even got my pay period max all the way up to $450. I understand that this is actually close to their Maximum cash out of $500, so I thought that I was being a loyal user of this app. I was wrong, this past month my pay period max decreased twice on back to back checks. I went from $450 to $250 in the course of one month. So now I am unable to recuperate that $100 that was taken from my bank account on both occasions totaling a loss of $200 with no explanation other than "you don't tip enough" which is unreasonable as I tipped about $10 each time. The representative I emailed back and forth with said that you must "pay what you think is fair" but how are we supposed to know what is considered fair? This evaluation seems completely at the discretion of those working at Earnin which seems to me like more and more shady individuals working behind a computer screen. I would like answers as to how they plan on managing this situation as I have used this APP happily for 7 months however this past month has been nothing but frustration as there currently is no phone line to reach them and every representative I have spoken with concerning this issue just dodges the question or blames the customer. If you ask me this company needs to be looked at in-depth and I earnestly WARN any new users that if they want to keep their money, stay far far far away from this company.

44 of 44 people found this review helpful.

Did you find this review helpful?

from Nordstrom

Friday, September 21, 2018

The same thing happened to me. I’ve had the app for about three weeks, I cashed my first pay out, and everything was fine. Here’s the issue, I got paid yesterday they took their debts today, and the app is claiming I’m still maxed out for a pay period they’ve already receive money for; and the best part is it’s now saying I can’t cash out until Oct 4th my NEXT pay day, (because I’m maxed) when I’ve borrowed nothing.

29 of 31 people found this review helpful.

Did you find this review helpful?

from Network

Friday, September 21, 2018

I thought that this app would be good until you see that the only thing that is happening is that your borrowing back, and fourth from yourself.So technically its not helping you to do anything but stay in dept. My max to cash out goes down each time I cash out. So say Im allowed to borrow $150.00 the next time I can only borrow $100.00. Which mean I loose $50.00 to this app.Its honestly A waste of time it was useful the very first time i used it thats all.

24 of 24 people found this review helpful.

Did you find this review helpful?

from UO

Monday, September 10, 2018

If I could give it 0 stars I would. I really wish I would have read the reviews before getting burned by them. I’m guessing my emails to them will be answered whenever... I’ve been using the app for about 3 weeks now and thought it was great. However, this week the let me know that I could advance up to $250. Yesterday, the app only let me take $50. I figured I would be able to take more today. This morning, I checked my bank account and the $50 deposit is no longer showing. When I checked my Earnin account, it says that I have already advanced $250 this pay period, which is completely false. At this point, I haven’t borrowed even a penny from them this week. After reading these reviews, I am beginning to freak out. Looks like some of you have been charged for money that was never deposited.

Response from Earnin:
20 September 2018 at 07:06

Leesa,

We will never charge you for any money you didn't receive. Once we send it to your bank and you see it post, it's actually only your bank that has the ability to reverse it. However, we want to take a deeper look into this, and make sure you successfully receive all money you cashed out. Please send an email to [email protected] so our specialists can fix this ASAP.

Thanks,
Earnin

31 of 32 people found this review helpful.

Did you find this review helpful?

from Jeannette Thompkins

Monday, September 3, 2018

I was using the app and then it couldn't connect again. Customer Service couldn't even figure it out.

Response from Earnin:
20 September 2018 at 07:04

Jeannette,

We sincerely apologize for the hassle setup was for you, and we want to make things right. Please send an email to [email protected] so our specialists can help ASAP.

Thanks,
Earnin

14 of 15 people found this review helpful.

Did you find this review helpful?

from Wild elfs

Monday, February 5, 2018

I started using this crappy App 4-5 months ago; I got to a point where I had the highest Max Period possible; however since last month they started decreasing the amount I could take out, then every single time I log in my bank info needs to be verified; no ones answers your emails quickly and they dont even have a phone number where you can reach costumer service. It's a crappy app ... what a waste of time!

Response from Earnin:
02 July 2018 at 12:28

Lucille, we're sorry for the troubles you've had with the app. We've rolled out many improvements since you posted this, but if you are still having any troubles we're here for you, and want to make things right. You can reach us with any questions you may have by emailing [email protected] Thanks.

8 of 11 people found this review helpful.

Did you find this review helpful?

from The eye

Monday, January 22, 2018

This company is a scam! They lower the amount of money you can take out but they wait until you have your bills already made and then they tell you your limit has been cut! You can never get ahold of the company and emails take forever to get replied too! When you need to log in you have constant problems verifying your bank information and then you can not get ahold of anyone to talk to if you’re having a problem so you need to sit tight and wait for someone to return an email to you. Save yourself the trouble and headaches

Response from Earnin:
02 July 2018 at 12:26

Hello Lilly. We have Maxes to ensure that we don't overdraft your bank account when we take money out on payday. New users start at a $100 max. This can decrease to $50 or increase up to $500 based on multiple factors, some of which include: your use of the app, your spending, your bank, and if your employer works with us directly. For more info, you can press ‘Max Info’ on your home screen, or contact support 24/7 for assistance.

10 of 13 people found this review helpful.

Did you find this review helpful?

from My business.

Monday, December 4, 2017

This app is a complete joke. I've tried several times to upload a pic of my pay stub to verify my employer and the amount I've made but Everytime they have some excuse for why it didn't take. I tried to contact support which ended up being now help whatsoever. I think this app is a scam.

Response from Earnin:
02 July 2018 at 11:27

Amanda, we're legit and we want to help. If you're still experiencing any issues, please let us know. You can reach us by emailing [email protected] Thanks.

5 of 14 people found this review helpful.

Did you find this review helpful?

Thursday, October 12, 2017

Wow. I was just about to try it out, but naw....Im good. I'd rather be without than have additional headaches! Geesh! Let me know when this company gets serious.

Response from Earnin:
02 July 2018 at 11:14

Hey Just Tee! We've always been serious, but as a start-up company, we still had to work on smoothing out the edges when we first took off. We've made some major improvements to the app and overall experience and would love for you to give us a shot. If you have any questions or need assistance, our support team is available in-app 24/7, or you can visit our Help Center for more info: https://help.earnin.com/hc/en-us. We want to hear about your experience if/when you try us out! You can either update it here, or send us an email to [email protected] so we can hear from you. Thanks!

10 of 39 people found this review helpful.

Did you find this review helpful?

from Self employed

Tuesday, September 19, 2017

After reviewing all the negative reviews both pn the website and social media..I'll stick with my IN PERSON payday loans.

Response from Earnin:
02 July 2018 at 11:01

Hey Rccaldero! We've made some major improvements to the app and customer experience since you posted this review. We'd like to invite you to try us out! We aren't a payday loan - we don't charge fees or interest, we just ask you to tip what you think is fair. And $0 is always an option no matter how much you cash out. If you have any questions you can contact support in-app, or visit our Help Center here: https://help.earnin.com/hc/en-us. Thanks!

7 of 35 people found this review helpful.

Did you find this review helpful?

from Atlas

Monday, September 18, 2017

This app completely ripped me off!!! I'm fighting trying to get my money back. I feel like an idiot! I'm not done with them though they will pay back every penny! Do not fall for this scam people!

Response from Earnin:
02 July 2018 at 10:58

Erica, we can assure you we're not a scam - we currently have an A+ rating with the BBB. We're not sure what you mean when you say you were ripped off. We only debit the amount you choose to cash out in the app, and we don't charge any fees or interest. We'd be glad to chat with you and improve your experience moving forward. You can reach us by sending an email to [email protected] Thanks.

19 of 40 people found this review helpful.

Did you find this review helpful?

Monday, September 11, 2017

Way to go for a company!!!one less "future customer"I'm sorry but after reading all these reviews,I've further change my mind!!!sounds too much!hopefully these guys pay back every penny they have took from these people l.....if it wasn't for these reviews I would of been one of them! !!glad I read reviews before choosing!!

Response from Earnin:
02 July 2018 at 10:55

Desmichelle, as a newer start-up company we didn't have all the kinks worked out as soon as we launched. However, since the time you posted this review, we've created some major changes and updates to improve the experience overall. We'd love for you to try us out! If you have any questions, you can visit our Help Center here: https://help.earnin.com/hc/en-us or contact support 24/7. Feel free to reach out anytime and our teams would be happy to assist you. Thanks!

25 of 47 people found this review helpful.

Did you find this review helpful?

Monday, September 11, 2017

I will be contacting BBB about you guys as well as my uncle who works with FOX 26 news in Houston Isiah Carey about your company it's so many issues that us consumers need to know before accessing your app and a lot of misleading things as well. Every week it's something new and continuous glitches, crashes, and we entrust you with our banking info and with our funds and you all make so many excuses everyone says different all these unprofessional screenshots for proof, no phone number and communication through social media. No responses for hours, or days. You all have messed over me for the last time and I have been with y'all for almost 3 years giving you business generous tips and all when I have a coworker that I referred who won't even give you guys over a dollar for a tip and I give way over that amount. The nerve of you all to make me suffer the consequences on your mistake how do I close and discontinue my account cause if I'm unable to cash my 300 that is owed to me according to you all I'm done deactivate and close my account. You all have so nerve seriously

Response from Earnin:
02 July 2018 at 10:52

Hello Sharen, thank you for reaching out about the issues you've experienced. We see that support was able to help fix things for you, and we hope to have improved your experience since you posted this. If you have any questions, or need assistance we're here for you. You can either contact support in-app, or reach us by emailing [email protected] Thank you.

34 of 47 people found this review helpful.

Did you find this review helpful?

from Menards

Monday, August 28, 2017

So a few weeks ago, I downloaded the app, thinking it was a good idea at the time. Uploaded all my info, etc, and went to work. The next day, the app said that I could cash out $87, so I did. But lo and behold, that money was never added to my account. And now, after two weeks when I get my paycheck, the app decided to take out $87 IT NEVER DEPOSITED IN THE FITST PLACE. I need to pay off my student loan and this app just took a good chunk of the money. Terrible app, liars and scumbags.

Response from Earnin:
02 July 2018 at 10:47

Mon, sometimes banks will place a temporary hold on credits if it's the first credit you've received from any company for security purposes. However, you should have received the money within a few business days, unless there was possibly a typo when you entered your routing/account numbers. We want to make sure you've received the money successfully. Please send us an email to [email protected] so we can get this sorted out. Thank you.

44 of 53 people found this review helpful.

Did you find this review helpful?

Friday, August 25, 2017

I told this company to close my account since it was taking a week I no longer am going to wait for this. I deleted this icon and I never got any money from them, so this morning five days after telling them to close this account they are trying to go into my account and want me to log into their site with my user name and password. They keep this info so they can take out what ever and when ever they want. they didn't give me any money why try to take money from me. SCAMMING SCUMBAGS that's what Activehours is. BEWARE.

Response from Earnin:
02 July 2018 at 10:43

Eva, we can assure you that we don't store your info nor are we a scam. When deleting the app, that doesn't close your account. Here's a link from our Help Center on how to close your account: https://help.earnin.com/hc/en-us/articles/225951047-How-do-I-close-my-account-. We never debit your account for anything more than you choose to cash out. We'd be happy to help answer any questions you may have about us, you can reach us by emailing [email protected] Thank you.

23 of 32 people found this review helpful.

Did you find this review helpful?

from Instacart

Sunday, July 23, 2017

Just plain doesn't work and when you call them you get a message that says "we've paused our phone support" aka we don't take calls because we know our platform is garbage and we're tired of being told as much. This company isn't gonna be around long.

Response from Earnin:
02 July 2018 at 10:40

Hello, we don't take calls for a few different reasons, and you can learn more about that here: https://help.earnin.com/hc/en-us/articles/222364067-Why-doesn-t-Earnin-provide-phone-support-.

Our team is available 7 days a week, you can reach us on FB/Twitter, submitting a ticket in the app, or by emailing [email protected] and we'll help you as quick as possible.

24 of 33 people found this review helpful.

Did you find this review helpful?

from FFC

Sunday, July 23, 2017

THE WORST APP EVER DO NOT DOWNLOAD! I am currently dealing with a situation that I am rarely ever in. I found this app and thought it was just great up until last night. Now mind you before I begin this review I have not used my active hours since july 7th because they cut my max pay out which is very annoying. Now we all know how active hours works you upload your time card or it automatically does it for you whatever the case. and when you cash out that money you took is taken ON THE DAY YOU GET PAID! (Pay attention to that sentence there) I cashed out a total of 100 dollars this pay period with Activehours and expected to be taken out of my account on the 24th of this month whch is the day I receive my paycheck. Not only did they charge me 3 day earlier but they over charged me by 15 dollars. My bank account is looking at a negative balance of 108.27. I spotted the mistake right away and contacted them through email. Moving off topic for a bit I have never in my lifeknown a company not to provide their consumers with an active customer service hot line like really? Any way after waiting hours for them to get back to me I am asked to show proof of them charging me early I send in the proof show the overdraft statement. I am then sent an lousy apology and customer service person and shoved to the next idiot to get back to me "Asap as they put it. I have been dealing with this since 3:00am this morning and have had it up to here with their b.s. I am beyond livid and might not be able to make it to an event I had hopes on going to tonight because this sham of a company has the pace of a snail when correcting their mistakes. The flaws in what they told me are a bunch of b.s they know when my payday is and how much I have aken out. Please save yourself the trouble and stay away from this horrid company! You have been warned

Response from Earnin:
02 July 2018 at 10:37

We're so sorry to hear you had such a bad experience, Audrey. We've made many improvements since you posted this review, and we'd like to make things right. Please send us an email to [email protected] so we can chat. Thank you.

55 of 60 people found this review helpful.

Did you find this review helpful?

Monday, July 17, 2017

They keep depositing money into my account that I am not requesting and when I get paid they take the money out of my account.

Response from Earnin:
28 June 2018 at 14:31

Hello, Meshia. It sounds like you're enrolled in Balance Shield - which automatically cashes out for you if our system detects your account balance fall under $100. This is in effort to help you avoid any potential overdraft fees. You can turn this off if you'd like, here's a link from our Help Center with info on how to do so: https://help.earnin.com/hc/en-us/articles/219013717-How-do-I-turn-off-Balance-Shield-or-change-my-payment-amount-. Please contact support in-app or by emailing [email protected] for assistance. Thank you.

36 of 39 people found this review helpful.

Did you find this review helpful?

from UPMC

Wednesday, July 5, 2017

Why isint there a number to call on the website .. just an email address!! If this is so legit, they should be easily to get ahold of! I got a lot of questions about this company.

Response from Earnin:
28 June 2018 at 14:29

Hey Aj! At Earnin, we’re all about using technology to make things faster and better. Here are a couple reasons why we do all of our support online:

- Often, fixing issues requires sending screenshots or photos. This is easiest when you’re already online.
- Online support keeps all your records in one place. This ensures nothing gets lost in translation if we need to escalate or revisit an old issue.
- Speed speed speed. We promise. We can handle way more support questions online.

In place of phones, we currently offer support through the chat icon in the app, or by email at [email protected] You can check out more info about us by visiting our Help Center here: https://help.earnin.com/hc/en-us. Thanks!

28 of 33 people found this review helpful.

Did you find this review helpful?

from Customer

Monday, July 3, 2017

Can someone please let AH know that their customer service sucks and so does their app, are you getting same generic responses over and over and over, "sorry for the inconvenience DM us so they can resolve the issue" but doesn't get a response. Or them claiming that your gps on your phone is basically not on or not working but you know damn well there's nothing wrong with your gps or phone. Here's what I'm noticing with AH, no one gets to a $500 payout, not that I would need that much, but I'm noticing once you do a payout they stop adding hours or they don't count or add hours for weekends. I'M STARTING TO REALIZE THIS COMPANY IS LIKE THEIR CUSTOMER SERVICE....BS. I WOULD BE BETTER OFF GETTING A LOAN. LESS WORK.

Response from Earnin:
28 June 2018 at 14:22

Sammi, we hear you and want to help. There are various reasons you had issues with Automagic Earnings, and we've made some major updates since you posted this. If you'd like assistance, we're here for you. You can reach us by emailing [email protected] and we'll have a specialist look into this for you. Thanks for your patience and understanding.

29 of 33 people found this review helpful.

Did you find this review helpful?

from TaskEasy

Monday, June 26, 2017

Worst app EVER they can never sync with my bank but sure as hell have the right account to take back the funds! I have been trying to resolve an issue for 2 weeks and still getting no where!!!!! Customer Service is horrendous and you never talk to the same people. I have had to repeat myself at least 10 and still no resolution! This app and the people running it are absurd

Response from Earnin:
28 June 2018 at 14:17

Danielle, we sincerely apologize for the troubles you experienced, and we want to help. Please send us an email to [email protected] so we can take care of this and improve your experience moving forward. Thank you.

33 of 35 people found this review helpful.

Did you find this review helpful?

Saturday, January 14, 2017

BEWARE. DO NOT USE ACTIVE HOURS. I WOULD HAVE BEEN BETTER OFF GOING TO A REGULAR PAYDAY LOAN PLACE. ACTIVEHOURS HAS COST ME OVER $250 ON A $46 LOAN THEY SENT THAT I NEVER REQUESTED.
They claim they are a better alternative. But payday loan places charge u $17 on a $100 advance. They automatically sent me $46 but didn't complete confirmation on it causing over $250 in overdraft fees.
On December 30th I woke up to activehours telling me it was payday even tho their system had my correct payday as Jan 12th. I got this resolved but that night they sent $46 to my account automatically Bc I had the account shield on which transfers funds when you bank account falls below $100. 5 days later I see my bank account as $167 in the negative Bc of three $36 overdraft fees. I call my bank and they say the $46 that was sent never came out of pending Bc it is waiting for confirmation from the merchant. Active hours denies they ever sent it and says the bank must have funded that money in their name which is not only incorrect but impossible as it was after hours being 10:30 at night on a holiday and on the weekend. My bank wasn't even open. What happened was when I got the payday mishap fixed the system must have assumed it was a new pay period and automatically sent me something, allowing it to sent funds that exceeded my pay period max. I had already requested my $100 pay day loan which is the max it would allow. But they sent more automatically that I didn't request. I assumed my payday max increased Bc earlier it said it may go up depending on what I was paid. My pay increases so I thought my max increased. Turns out it was a system error on their part and they are unwilling to accept responsibility and have said they are waiting on my bank to reach out to them. This is a problem they caused and I don't think my bank is allowed to contact them regarding my personal account. Bc they caused this they need to contact the bank to fix it. They say on their website they will cover overdraft fees if they cause them but they are not. So after 7 days I got another extended overdraft fee of $36 causing my bank to be $203 negative. The 12th active hours tried to pull $46, $46, and $8 that I recieve, back from my bank account causing three more overdraft fees totaling $250 in overdraft fees plus the $46 that I used they sent me that was never approved this leaving my account $311 in the negative. I image they are not going to stop trying to pull money from my account and cause more fees.

Response from Earnin:
28 June 2018 at 13:46

Goodness, we're terribly sorry to hear this Kirsti. It sounds like there were some mix-ups with support in offering you the refunds that were due to you from our error. We'd like to take a closer look into what happened, and make sure we get this straightened out. Please send us an email to [email protected] so we can help ASAP. Thank you.

72 of 79 people found this review helpful.

Did you find this review helpful?

Similar to Earnin

Demand Works

Demand Works

Financial Planning Soft..
BudgetPulse

BudgetPulse

Financial Planning Soft..
RightCapital

RightCapital

Financial Planning Soft..
Fi Money

Fi Money

Financial Planning Soft..
prevero

prevero

Financial Planning Soft..
This page was last updated 09 December 2018 15:38